Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Social Media and their Influence on Democratic Elections
Khyzhniak, Veronika ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
Progress in online technology has greatly improved the way how people all over the world can communicate with each other. Social networks greatly facilitate live communication not only for ordinary people but also for representatives of the legislative power. With the help of social media, politicians can promote their political campaign, advertise their party and, thanks to this, quickly and economically gain supporters. The 2016 US presidential elections highlighted the importance of social media communication on democratic elections worldwide. The aim of the thesis is to study different forms of social media. The project deals with the impact of Twitter and Facebook in the 2016 USA election and describes the way candidates were using it during the race.
Self-presentation strategies of political candidates in the Czech presidential campaign 2023
Balážová, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalárska práca skúma rolu vizuálnej komunikácie v politike a tvorbu sebaprezentačných stratégií vybraných kandidátov počas českých prezidentských volieb v roku 2023. Teoretická časť práce predstavuje vizuálnu politickú komunikáciu, kognitívne spracovanie obrazov a formovanie politického imidžu prostredníctvom vizuálnych rámcov a príslušných dimenzií. Analytická časť práce využíva kvantitatívnu a kvalitatívnu obsahovú analýzu na skúmanie sebaprezentačných stratégií kandidátov Petra Pavla, Andreja Babiša, Danuše Nerudovej a Pavla Fischera na Instagrame. Cieľom štúdie je zistiť, ako vybraní politickí kandidáti využívali sociálne médium Instagram na sebaprezentáciu a na ktoré vizuálne rámce kládli dôraz. Analýza 1 371 instagramových príspevkov vybraných kandidátov odhaľuje preferenciu pre rámec ideálneho kandidáta pred rámcom populistického kandidáta. Z analýzy rovnako vyplývajú rodové rozdiely vo využívaní dimenzií. Práca ďalej skúma interakcie používateľov s rôznymi vizuálnymi rámcami a dimenziami, pričom sú zaznamenané mierne rozdiely v počte interakcií.
Mediální obraz druhého kola prezidentských voleb v televizním vysílání
Tomková, Aneta ; Chrenčík, Roman (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou mediálního obrazu prezidentských kandidátů v druhém kole prezidentských voleb v České republice v lednu 2023. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy předvolebních prezidentských debat zjistit, jak byli jednotliví kandidáti prezentováni ve veřejnoprávních a soukromých televizních stanicích a zda byly dodržovány principy objektivity a nestrannosti ze strany moderátorů. První část práce se věnuje vysvětlení klíčových pojmů spojených s předmětným tématem této práce, jako je přímá volba prezidenta, mediální obraz, politická komunikace a rozdíl mezi veřejnoprávními a soukromými médii. Dále jsou představeni prezidentští kandidáti a jejich politické pozadí. Hlavní část práce se zaměřuje na analýzu předvolebních prezidentských debat. Kvantitativní analýza poskytuje přesné údaje o rozsahu prostoru přiděleného jednotlivým kandidátům ve vysílání, počtu a charakteru kladených dotazů a dalších relevantních faktorech. Kvalitativní analýza umožňuje hloubkovější prozkoumání průběhu debat, přístupu moderátorů k jednotlivým kandidátům a identifikaci možných porušení principů objektivity a nestrannosti. Z výsledků analýz vyplývá, že některé televizní stanice a moderátoři nedodrželi zásady objektivity a nestrannosti během předvolebních...
Iniciativy s cílem reformovat Sbor volitelů ve Spojených státech amerických
Forejtová, Markéta ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof Přemysl (oponent)
Bakalářská práce - Markéta Forejtová Abstrakt Práce se věnuje iniciativám s cílem reformovat Sbor volitelů ve Spojených státech amerických. Cílem práce je srovnat jednotlivé iniciativy a reflektovat reprezentativnost volebních výsledků, a tedy zhodnotit, jak efektivně iniciativy odráží volební preference voličů. Základní metodou práce je komparativní analýza. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž v první z nich je krátce popsán vznik Sboru volitelů a následné změny jeho fungování až do současnosti. Druhá část popisuje kontroverzní případy prezidentských voleb z let 2000 a 2016, které rozšířily debatu o nutnosti reformovat volební systém. Třetí část obsahuje popis a srovnání jednotlivých iniciativ s cílem reformovat Sbor volitelů, včetně popisu jejich potenciálních výhod a nevýhod a následného vzájemného srovnání na základě kritéria reflexe hlasu jednotlivého voliče. Pro každou z iniciativ je také vytvořena hypotetická modelace výsledků voleb z roku 2016 pro možnost lepší vzájemné komparace. Čtvrtá část nastiňuje proces implementace jednotlivých reforem v souvislosti s legislativou USA. Práce dochází k závěru, že nejpřesnější reflexi jednotlivých hlasů voličů představuje přímá volba prezidenta. V případě implementace systému proporční alokace by teoreticky volby 2016 dopadly velmi těsně a pravděpodobně...
Porovnání webové stránky prezidentského kandidáta s jeho prezentací na Facebooku
Čechmanová, Monika ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Vocásek, Tibor (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu kampaně prezidentského kandidáta Jaroslava Bašty, který kandiduje za politickou stranu Svoboda a přímá demokracie (SPD) v roce 2023. Konkrétně bude porovnáván obsah webové stránky s obsahem na sociální síti Facebook, které slouží jako podpora jeho kandidatury. Cílem práce je zjistit rozdíly mezi obsahem na těchto dvou platformách a analyzovat použité strategie v oblasti marketingu, PR a veřejného mínění. Práce bude také zkoumat, zda prezidentský kandidát využívá prvky iliberalismu a jakým způsobem komunikuje svůj volební program. V teoretické části se práce zaměří na digitální komunikaci jako "nový nástroj politické komunikace" a vymezí klíčové pojmy a teorie související s digitální a politickou komunikací a marketingem. Výchozím zdrojem budou práce politologa Chytilka (2012 nebo 2019), který se specializuje na politický marketing, a práce Matuškové (např. 2006), expertky na politický a volební marketing. V praktické části práce bude použita metoda analýzy rétorických a obrazových prostředků pro mapování využívání populismu pro politické účely v předvolebním období, otázek "fake news" a strategií populistické rétoriky na Facebooku. Teorie budou vycházet z prací Šabatky (2014), Singera (2019) a Kharisové (2022). Bakalářská práce byla vytvořena v průběhu...
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Novák, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.
Ústavní reforma na Ukrajině z roku 2004 a její vliv na vnitropolitický vývoj v zemi
Poloncarzová, Diana ; Šír, Jan (vedoucí práce) ; Zilynskyj, Bohdan (oponent)
Práce pojednává o ústavní reformě na Ukrajině z roku 2004. Změny, které přinesl rok 2004, vzbuzovaly optimistická očekávání v souvislosti se změnou režimu a přiblížení se modelu západoevropských zemí. Cílem práce je identifikovat, zda Ukrajina pokračovala v procesu přeměny země v demokracii nebo zůstala hybridním a nestabilním státem. Soustředí se na změny ústavy v následujících hlavách - volby a referendum, parlament, prezident, rada ministrů, na přerozdělení pravomocí mezi nimi a na dopad těchto změn na zákonodárnou a výkonnou moc. Nastolený režim byl ovlivněn těmito změnami. V období, kdy Kučma zastával po druhé prezidentský post, byla Ukrajina klasifikována jako autoritativní režim. Ke změně politického systému došlo v roce 2006, po té, co nová ústava nabyla účinnosti. Nové politické uspořádání nebylo možné jednoznačně klasifikovat, nejčastěji používanými termíny pro označení ukrajinského zřízení byly poloprezidentský systém a prezidentsko-parlamentní systém. Volba nevhodného politického systému mohla být jedním z hlavních důvodů, vedoucích k neúspěchu při pokusech o demokratizaci země.
Mediální obraz kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb 2013
Müllerová, Alexandra ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem kandidátů na prezidenta ve druhém kole voleb, které se konaly v České republice v roce 2013. Pro její zpracování byla provedena obsahová a vizuální analýza titulků zpráv, textů a fotografií třech nejčtenějších online deníků - Novinky.cz, Idnes.cz a Aktualne.cz. Cílem bylo zjistit, zda zpravodajství upřednostňují jednoho z kandidátů, zda upevňují stereotypy utvořené o kandidátech v minulosti a jakými způsoby toho dosahují. Na základě analýzy bylo zjištěno, že všechny tři deníky zobrazují častěji pozitivně kandidáta Karla Schwarzenberga a to jak prostřednictvím titulků zpráv a fotografií, tak zpráv samotných. Nejčastěji pozitivní obraz o obou kandidátech vytvářel server Novinky.cz díky faktu, že nabídnul nejvíce titulků, fotek i zpráv samotných, které vyznívaly vůči kandidátům pozitivně. Server Aktualne.cz byl zase nejčastěji objektivní, protože podal o obou kandidátech nejvíce neutrálně vyznívajících fotek, titulků a zpráv, a poměr pozitivních a negativních článků byl u každého z kandidátů nejvyrovnanější. Zeman byl nejčastěji zobrazen v sebevědomém postoji, a pokud měl (výjimečně) něco v rukou, byl to mikrofon nebo voda. Výraz tváře měl přátelský nebo veselý. Schwarzenberg měl na fotkách také nejčastěji sebevědomý postoj a v rukou většinou nic...
Dopad hospodářské krize na litevskou politiku a prezidentské volby v roce 2009
Myslbek, Mikuláš ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Říchová, Blanka (oponent)
MYSLBEK, Mikuláš ABSTRAKT Tato práce se věnuje hospodářské krizi a volbě prezidenta na Litvě v roce 2009. Hlavním cílem práce je zjistit, zda byla Dalia Grybauskaitė zvolena prezidentkou právě díky probíhající hospodářské krizi. Autor v práci také zjišťuje, jestli byla krizí nějakým způsobem ovlivněna i litevská politika. Text se zabývá historickým kontextem, litevským politickým systémem, výkonností litevské ekonomiky a samotnými volbami a ekonomickou krizí, které vzájemně analyzuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.